Wiosenne problemy Segway S2 – czyli regeneracja baterii

baner_poj

Wiosenne problemy Segway i2

Segway I2 to bliźniacza konstrukcja z Segway X2 różnica polega na szosowych oponach oraz braku metolowych wzmocnień błotników. Konstrukcyjnie płyty główne, baterie, rama i silniki są identycznie, to bardzo dobre informacje ponieważ jest to najbardziej dopracowana konstrukcja występująca na rynku.
Magazyn energii stanowią dwie baterie o pojemności 5,2 Ah i napięciu na poziomie 73V każda z nich. Masa jednej baterii to ponad 10 kg ! W zależności od roku produkcji producent oferował baterię w technologi NiMH lub Li-ON.
Opisywany egzemplarz wyposażony był w zespół baterii litowo-jonowych. Pojazd został zaparkowany w ciepłym garażu jesienią (niestety z rozładowanymi akumulatorami) i po nadejściu wiosny pojazd już się nie uruchomił. Napięcie w ogniwach spadło poniżej progu minimalnego, pomimo próby ładowania sprzęt nie uruchomił się. Konieczna była regeneracja baterii Segway. Proces regeneracji baterii możliwy jest jedynie przy zastosowaniu specjalnego urządzenia które kalibruje każde ogniwo baterii osobno. Regeneracja baterii powiodła się, koszt uruchomienia sprzętu znacznie niższy niż wymiana baterii na nowe, szybki czas realizacji zlecenia i konkurencyjna cena to gwarancja zadowolenia klienta.